Pazar, Nisan 11

Barış Ataş gelecek sezon Fenerbahçe'de gibi

Barış Ataş.87 Diyarbakır doğumlu futbolcunun bir yaz okulunda başlayan futbol hayatı;Et Balıkspor'a geçmesi ile amatör ligde iki yıl oynamasının ardından katıldığı milli takım seçmelerinde o dönem Doğu Anadolu'dan seçilen tek oyuncu olması ile değişmiş.

Pek çok takımdan teklif alan Barış doğduğu şehrin takımı Diyarbakır ile 2005 yılında sözleşme imzalayıp profesyonelliğe adım atmış.Ailesinin,doğuda yaşayan ve futbol oynayan pek çok gencin ailesi gibi karşı çıkmasına rağmen okulunu da yarıda bırakıp futbolcu olma sevdasından vazgeçmeyen ve defansif ortasaha olarak görev yapan Barış,kendisine Cleude Makelele,Ivan Gattuso gibi isimleri örnek almış.

Fenerbahçe kulübü önümüzdeki sezon için gerek kulübüyle bonservis bedeli de dahil olmak üzere gerek oyuncuyla menejeri vasıtasıyla büyük ölçüde anlaştı.Fenerbahçe başkanı Aziz Yıldırım'ın Diyarbakırlı olmasının da Diyarbakırspor başkanı Çetin Sümer ile yaptığı görüşmelerde kolaylık sağladığını tahmin ediyorum.

Diyarbakır ile imzaladığı profesyonel sözleşme sonrası dönemde kendisiyle yapılan röportajlarda bir gün 3 büyüklerde oynama fırsatı elde ederse bunu değerlendireceğini dile getiren Barış,Fenerbahçe'nin teklifi sonrası yaptığı açıklamalarda önce şaşırmış sonrasında epey sevinmişe benziyor:

"Fenerbahçe'de oynamak gurur verici bir şey. Fenerbahçe'nin bana talip olduğu öğrendim biraz şaşırdım ve çok heyecanlandım. Gerçekten gurur verici bir olay, Fenerbahçe'nin transfer listesine girmek bile Anadolu takımlarında oynayan futbolcuları heyecanlandırır. Her futbolcunun hayali olduğu gibi benim de hayalim 4 büyüklerde futbol oynamak. Başkanımız Çetin Sümer ve Aziz Yıldırım iki başkan benim için bir görüşme yapmışlar. Görüşmeler devam ediyor. Ayrıntılarını ben de tam olarak bilmiyorum ama prensipte anlaşıldığı duydum. Görüşmeler önümüzdeki günlerde netlik kazanacak. Sezon sonunda serbest kalıp istediğim şekilde gidebilirdim. Ama bunu yapmak istemedim. Çünkü Diyarbakırlıyım ve burada yetiştim. Kulübüme para kazandırmak için sözleşmemi uzattım. Diyarbakırspor'u ligde bırakıp öyle gitmek istiyorum"

14 kez ümit milli formayı giyen Barış'ı devre arasında Trabzonspor'un da istediği biliniyor.Fenerbahçe'nin Diyarbakır'a 1.5 milyon $ bonservis bedeli ödeyeceği iddia ediliyor.




Kaynak: Atilla Nesipoğlu(Futbol Extra dergisi yazarı)

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...