Pazar, Mart 6

Arsenal'in Şampiyonluk Şansı


Ligler sona yaklaşırken şampiyonluk yarışı ve küme düşmeme mücadeleri kızışıyor,puan hesaplamaları yapılmaya başlandı bile.Ligimizdeki yarıştan sonra şahsen benim ve pek çok futbolseverin en çok ilgisini çeken yarış Premier League'de yaşanıyor olsa gerek.

Hafta içi lider Manchester United'ın Chelsea'ye kaybetmesinin ardından Cumartesi günü Arsenal'in 4 puanlık farkı 1'e indirme şansı doğdu.Şimdi biraz bu maç özelinde ve genel olarak Arsenal hakkında konuşmak gerek.

Arsenal'in bu sezon neredeyse tüm maçlarını izledim.Dünkü maçta Sunderland'i yenememiş olmaları pek çok kimse tarafından ''nasıl yenemezler,nasıl kaçırırlar bu fırsatı'' diye yorumlandı.Evet farkı 1'e indirmek daha iyi olurdu ama ben hala avantajın Arsenal'de olduğunu düşünüyor ve dünkü Sunderland maçından kafamda oluşan bir kaç fikri paylaşmak istiyorum.

1-Bir kere kimse dün Arsenal'in maçı kazanmayı haketmediğini söyleyemez.Hakem maça 2 kez etki etti.İkisinde de Arshavin'in içersinde olduğu pozisyonların birinde Bramble'ın itmesine penaltı çalmadılar,bir diğer pozisyonda golü ofsayt diye vermediler ki temi bir pozisyondu.Arsenal'in hakemlerden etkilendiği ilk maç değil.Everton,Newcastle,Wigan maçlarında da benzer hatalara maruz kaldılar.Bu hatalara sadece onlar değil Chelsea de ManU da maruz kaldı ve Fifa video teknolojilerine başvurmadığı sürece insan kaynaklı hatalar gerçekleşmeye sürecek ve bu hatalar son bulmayacak.

2-Dün iki takımda 4-5-1 şeklinde dizilmişti.Solda Clichy sağ bekte Sagna önlerinde ki kanat oyuncularına hücuma çıkarken gayet iyi destek veriyorlar.Clichy hücumda etkinliği yüksek olan ama bence defansif özellikleri zayıf olan bi oyuncu.Sagna ise önde geride farketmeksizin iyi mücadele eden ve etkin olabilen bi isim ancak bir eksikliği var ki her gördüğümde Gökhan Gönül'e benzetiyorum:isabetli orta yüzdesi çok düşük.Yerden ortaları çok isabetli oluyorken Chamakh ve Bendtner'e kafa topları iletme konusunda bi okadar düşük.Bunu geliştirse 'tam süper olacak' derler ya aynen öyle.

3-Arsenal son 6 yıl içinde ilk kez bir kupa almaya yaklaşmıştı.Koscielny ve Szczezny'nin anlaşmazlığı sonucu yenilen gol kupa hayallerini yıkarken bu iki oyuncunun da moral olarak çöküşüne neden oldu.Golün yenildiği pozisyonda da yüzlerinden görülen hayalkırıklığı ifadesi,hatanın kupaya mal olması düşünüldüğünde böyle genç oyuncularda sezon boyu sürecek bir performans düşüşüne neden olabilirdi.Dün öyle olmadığını gördüm.Her ne kadar Koscielny'nin zaman zaman Szczezny'yi baskı altına alan geri pasları olsa da dün defansı tek başına komuta etti neredeyse.Çok önemli hamleler yaptı.Keza Szczezny de özellikle Wellbeck ve Henderson'ın pozisyonlarında önemli kurtarışlar yaparak bir nevi hem kendilerine olan güveni tazelediler hem de Birmingham maçı sonrası kendilerine yapılan eleştirilere cevap vermiş oldular.

4-Arsene Wenger Alex Song ve Cesc Fabregas'ın uzun süreli sakatlıkları sonrası Diaby ve Denilson'u takıma katmıştı.Benim şahsi kanaatım bunlardan Denilson'ın bazı maçlarda kabul edilir performansları sergilediği ancak kendisine yeni Viera yakıştırmaları yapılan Diaby'nin bu takımın oyuncusu olmadığı yönünde.Diaby'yi özellikle Newcastle maçında Barton'a yaptığı çıkışla hatırlıyorum.Ki o hareketler Arsenal'e maçın kaybedilmesine mal olmuştu.Potansiyeli yok değil ama özellikle Cumartesi günü Nasri ve Sagna'ya basit pozisyonlarda pas çıkaramaması,çok pas hatası yapması,rakibe kaptırdığı kritik topların kontra atağa dönmesi ile bence Wenger'in gözünde de kredisini yitirmesine yol açmış olabilir.Wilshere'in oyununu yükseltmesi ve daha geride bekleyen Ramsey ile Frimpong gibi isimler düşünüldüğünde Diaby ile Denilson'un bu yaz satılması mantıklı kararlar olabilir.Tabi yerlerine en az bir tane rotasyona girecek kalitede oyuncu alınması koşuluyla.

Sonuç olarak Manchester'ın bugün Liverpool deplasmanında kaybetmesi sonucu dün kazanamasalarda farkı bir galibiyet ile kapanacak düzeye getirdiler.United'ın Chelsea ile evinde ve Arsenal ile deplasmanda karşılacakken Arsenal'ın Liverpool ve ManU maçlarını evinde oynayacağı gerçeğinin bir avantaj doğurduğu kesin.Bunun dışında en zor gözüken maçları ise Londra derbisinde Tottenham ile deplasmanda oynayacakları maç.Son haftalarda puanların kafa kafaya geldiği ve averaja bakacak bir Premier Lig bekliyorum ben.Arsenal'in ''Sunderland'i bile yenemediler'' tarzı eleştirilerle göz ardı edilmesi çok doğru değil aksine bir 'Kırmızı Şeytan' olarak Arsenal'in en az Manchester kadar şansı olduğuna inanıyorum.

3 yorum:

İsmail dedi ki...

Ellerine sağlık. Bir Arsenal taraftarı olarak okudum yazını.

MuL€ dedi ki...

afiyet olsun:) bakma ben de ntv'nin ilk yayınladığı yıllarda biraz da ruud van nistelrooy'un etkisiyle manu'yu takip eder oldum ama şu arsenal son 1-2 senedir izlerken cidden keyif veriyo bana da.inşallah bi yerde bi kupa alırsınız ;)

İsmail dedi ki...

İnşallah.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...