Cuma, Mayıs 7

Salenko Altın Ayakkabısını satıyor!


94 Dünya Kupası'nı ülkemizde Coca-Cola'nın dağıttığı Usa '94 baskılı toplardan hatırlıyorum sadece.O Dünya kupasında öyle bir isim vardı ki sonraki sezonda Uzan'ların yönetimi ele aldığı İstanbulspor kadrosuna katıldığında belki de okadar dikkat çekmemişti.

O isim;Romario'lu Brezilya ve İsveç'in gerisinde kalarak 3 maçta yalnızca 1 galibiyet alıp kupaya veda eden Rusya milli takımının,o tek galibiyeti 6-1 lik skorla Kamerun karşısında alırken 5 gol atan(bkz.post dibi video) ve kupayı İsveç'e attığı penaltı golü ile de 6 golle,Bulgarların efsane ismi Stoichkov ile birlikte gol kralı olarak kapatan Oleg Salenko'dan başkası değil.

95-96 sezonunun devre arasında takıma katılan Salenko,sezonun ikinci yarısında oynadığı 15 maçta 11 gol atarken Beşiktaş ve Galatasaray ağlarını da boş geçmemiş.2,5 sezon kaldığı İstanbulspor'dan önce,Rusya'da parladığı Zenit ve Dinamo Kiev takımları sonrasında Avrupa'da Valencia ve Rangers formalarını terletmiş.

Salenko'nun geçmişinden bukadar bahsettik,blogda yer vermemizin asıl sebebine gelelim.Salenko'nun 2 yıl evvel bulunduğu bir iş hayatı girişimi tüm dünyayı etkileyen ekonomik kriz yüzünden batmış.Bunun sonucunda Salenko 94 Dünya Kupası'ndan aldığı 'Altın Ayakkabı' ödülünü satmaya karar vermiş.Bu aralar Dünya futbolu ile yakından ilgilendiklerini gördüğümüz Arap şeyhlerinin Birleşik Arap Emirlikleri şubesinden bir başkası,Salenko'nun borçlarını ödemek için yeterli gördüğü 500.000$ lık ücretini,ödülün bir müzede görücüye açık ve güvenilir bir şekilde saklanması sözünü de vererek ödemeye hazır olduğunu belirtmiş.

Salenko ödülün Rusya yada Ukrayna'da kalmasının onu daha çok mutlu edeceğini eğer bu iki ülkeden bir gönüllü çıkarsa tercihini bu yönde yapacağını söylemiş.

İnsan nekadar zor durumda olursa olsun bu derece manevi değeri olan bir ödülü satmayı düşünür mü? Ne kadarlık bir kesim bu yönde hareket eder bilmiyorum ama ben eş-dost,borç-harç bi şekilde kapatmaya çalışırdım borcumu hayatta satmazdım o ayakkabıyı.

Bu arada en başta bahsettiğim o futbol topunu uzun süre saklamıştım,arkadaşlarla oynamak için dışarı çıkardığım ilk gün; hepimizin kolaylıkla hatırlayacağı hatta hala yollarda gördüğümüz kırmızı kasalı bir Dodge Fargo'nun altında kalarak patlamıştı.5 yaşındaydım ama hiç unutmadım o günü.


Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...