Salı, Ocak 26

Kafamdaki tilkiler..

Nerden başlasam ki..2.yarı başladı,transfer dönemindeki gelişmeler ve henüz dönemin sonlanmamış olması,küresel ısınmanın had safhaya(bu lafa bayılıyorum) ulaşmasıyla maçların ertelenmesi,oynanması,oynanan maçlardaki vaziyetler vs vs.

Önder Turacı'nın affı 2 gündür gündemdeydi.Denizli maçında 4 oyuncunun birden cezalı duruma düşmesi,ki bu 4 oyuncunun Emre için olmasa da Lugano,Cristian ve Santos'un;birilerinden Sivas'ın iklim koşulları hakkında duydukları sonrasında bu kartları gördüklerine inanmamak istiyorum.Yapamıyorum.Daha önce de aynı konu gündeme gelmişti ancak kimse sesini çıkarmıyor,bile bile göz yumuluyor.Neyse işte cezalıların çokluğu Fenerbahçe yönetiminin tüm o kurumsal yapıyız işte,büyük kulübüz edalarını ortadan kaldırdı.Paşa paşa Önder'i geri çağırdılar.Önder'in ev kazasından! da bahsetmiştim burda.Yaptığı şey sorumsuzluk da olsa Önder'i geldiği günden beri kimi zaman oynadığı oyun vasat altı dahi olsa beğenirdim hep.Tabii ki geri dönmesi doğru karardır şu defansif bölgede yaşanılan oyuncu eksikliklerinin akabinde.Ancak bu şekilde mi olmalıydı? Adama sorarlar 'bu ne perhiz bu ne lahana turşusu' diye.

Galatasaray'ın son yıllarda Haldun Üstünel ile birlikte transfer politikasında büyük gelişmeler var cidden.Karşıt hislere sahip,dışardan bakabilen bi insan olarak bunu görmek gerçekten daha kolay.Bir Bratu-Petre transferleri hatırlıyorum ki Bratu için ozamanlar 'Avrupa'nın en hızlı santrforu' deniyordu.Bir Prates unutulmaz transferlerdendir.Yukarıda bahsettiğim Önder'i izlemeye giden Galatasaray yöneticilerinin o maçta hat-trick yapan forveti görüp 'bu kara çocuk iyimiş bunu alalım biz' deyip getirdikleri Lukunku da unutulmazlardandır.

Ancak son yıllara baktığımızda durum böyle değil.Takdir etmek lazım.Giderek sponsorla da olsa bu sponsorlardan gelen paralar olası başarısızlıklar sonucu extra borçlara dönüşürse asıl sıkıntı olur yalnız bunu da unutmamak lazım.Bu zaten Galatasaray'ın Uefa Kupası'nı almasından sonra yaşadığı 3-4 senelik bocalamanın ana sebebi değil mi.Bu denli bir başarıya alışkın olmayan Türk futbol idarecileri finansal alanda da gelişme gösteren grafikler karşısında nasıl davranacaklarını bilemediler sonuçta üstüne konularak gidilebilse bugünkü bir Sevilla bir Lyon olmak okadar da uzak bir hayal olmasa gerekti ozamanlar için.

Öte yandan gözden çıkardığını geri çağıran Fenerbahçe transferin son 5 gününe girilmesine rağmen hala sesi çıkmayan taraf.Jo ve Neill'a karşılık olarak Fenerbahçe bunun altında kalmaz yalnız! diyen de var geç kaldılar aga bundan sonra kimi alabilecekler diyenler de var.Gerçekten de öyle.Dentinho adı geçiyor ki kulüp gerçekten belki de bukadar uzun ve detaylı şekilde haberleri yapılan bir adamı ilk kez yalanlamadı.Geçen gece Quaresma adı ortaya atıldı onu bugün yalanladılar ama Carlos'u da kaç kez yalanladıklarını unutmamak gerek.Gönül ister tüm takımlarımız bir Pedersen,bir Quaresma Jo,Neill,Dos Santos ayarında oyuncuları ara transfer döneminde dahi kadrolarına katabilsin.Bu ligin yükselmesinin tek yolu da budur.Rekabetin artması.O yüzden rakip takım taraftarı olsam da facebook sayfamda Ernst'in Baros'un Kewell'ın resimlerine yer veriyorum.O yüzden Jo gibi Neill gibi adamların gelmesine seviniyorum ülkemize.

321 milyon $ verdi Digiturk.Dikkat! bu rakam sadece yıllık.Kulüpler gelirlerini 2 ye 3e katlayacaklar bu bedelle.Bu para doğru şekilde idare edilirse hem kısa vadede Avrupa'da ikinci yarıda daha çok takımımızı seyredebilme imkanımız olur,hem de altyapıdan oyuncu çıkmıyor sorunsalına çözüm getirmekte faydalı olur.Ben de dahil şu an lise,üniversite okuyan yada evlenen çoluk çocuğa karışan tüm erkekler çocukluklarında illa ki bir futbol okulu havası solumuşlardır.Yetenek yok değil,70 milyon ülkeyiz yahu yazık günah.Bence sorun yetenek olmamasında değil yeteneği işleyecek düzenin olmayışında,düzeni işletecek elemanların olmayışında.Ülkemizde futbolcu eskilerinin antrenör lisansı alması bukadar kolayken,4 yıllık beden eğitimi fakültesi mezunu adam antrenör olmak adına her türlü teorik ve pratik eğitimi donanmış olmasına rağmen şans bulmazsa nasıl dönecek bu düzen?

Bir Beşiktaş var ufaklığımdan beri bir türlü toparlanamadılar.Hep takip eden izleyen oldular.Yalan değil ben hep öyle bildim onları öyle gördüm.Evet mazide Metin-Ali-Feyyaz varmış.Evet 100.yılda bi parladılar.Hadi öncesinde bişey yoktu neden üstüne konulamadı?Alınan Türkiye Kupaları sus payı oldu camiaya.Bir başkan var bugün,aylardır git diyor taraftar yeteeeeerrr! diyor ancak bana düşmez ama olsa olsa bunun adı yüzsüzlüktür bilader.Bir İlhan Mansız vardı bu Beşiktaş'ta,bir Carew geldi sonra.Şimdi ne alemde Beşiktaş'ın forvet hattı? Nihat? Bobo? Nobre? Ne yaptı bu adamlar bu yıl? Ne verdiler?Batuhan oynasaydı 17 maçı;daha mı az etkili,daha mı az faydalı olurdu?

Geçen yıl mı neydi.Branda çekilmişti Saracoğlu'nun zeminine.Bir Allah'ın kulu da çıkıp sormuyor.Niye o brandalar tüm stadlara çekilmez?Karın 15-20 cm yağmasına izin verilip sonra çimle temas halinde olan kısmın buz olmasına izin verildikten sonra üstünü sıyırsan nolur sıyırmasan nolur altı buz zaten onun yaptığınız şey sadece bizim tv den bakınca beyaz değil yeşil bir zemin görmemizi sağlıyor oysa zemin buz!Branda çekilip sonra branda kaldırılsa daha mı çok zarar gelir çime? Anlayamıyorum.

Son olarak futbol dışından bir paragraf.Küresel ısınma var kardeşim.İklimler değişiyor ben bunu görüyorum birebir yaşayarak.Geçen sene -20 leri kendi gözümle gördüğüm Sivas'ta ayrıldığım 23 Ocak'a kadar kar yağmadı.Yalnız 2 gün oda yarım yamalak.İstanbul'a geldim,gelirken uçağın rüzgardan dolayı yan yatmasından mı bahsediyim,yoksa daha bu akşam Vatan caddesinin arabalar ilerlemesine rağmen akşamın 6sında kar tutmasından mı bahsediyim.Yoksa Erzurum'da Ocak ayı ortalamasının 40 yıl sonra -9.5 dereceden -3.5 a düştüğünden mi bahsediyim? 2012 muhabbetlerine inanmıyorum ama böyle giderse 40'ı görmeden paket olacak sonumuz sanırım.

(Buraya kadar sabredip okuduysan seni canı gönülden kutluyorum.Ödül olarak fotodaki zat-ı ali'yi açıklıyorum:Kevin Keegan)

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...