Salı, Ağustos 31

Joseph Yobo Fenerbahçe'de!

Türk futbolu uzun yıllardır en yoğun transfer dönemlerinden birini yaşıyor desek yanlış olmaz.Transferin son saatleri de buna paralel olarak yoğun geçeceğe benziyor.Dün gece Galatasaray'ın Insua ve Misimoviç'i İstanbul'a getirmesinin ardından bugün İngiliz basınında Yobo-Fenerbahçe ve R.Keane-Beşiktaş haberleri vardı.Ve azönce Everton resmi sitesinden gelen açıklama Fenerbahçe'nin Yobo'yu önümüzdeki yaz satış opsiyonlu olarak 1 yıllığına kiraladığını duyurdu.

Fenerbahçe adına konuşmak gerekirse son yılların bence tartışmasız en verimli ve doğru yapılmış transferleri ile geçen bir dönem izledik.Stoch ve Dia gibi iki yetenekli ve gelecek vaad eden genç oyuncunun yanısıra Niang gibi kalitesini ilk maçtan hissettiren ve Manisa maçındaki golleriyle uyum sağlamaya başladığını gösteren bir isimden sonra takımın en çok eleştirilen iki bölgesi Bilica yerine bir stoper takviyesi daha yapıldı.Ve bu isim bana göre çok doğru bi isim,şöyle ki...

Joseph Yobo 2002 yılında Arsenal ve Juventus tekliflerini reddederek Everton kulübü ile anlaşmış.8 sezonda 220'nin üstünde maça çıktı ve ilk(23) ile son(26) sezonu hariç 30 un altında maç oynamışlığı yok.Yobo çevik olduğu kadar kuvvetli bir oyuncuda.Baskı altında dahi topu oyuna sokmakta sıkıntı yaşamıyor.Kafa toplarında olduğu kadar markaj ve topa müdahale konusunda da oldukça başarılı bir isim.2008 yılında kardeşinin kaçırılması gibi olaylar dahi kafasını futbola vermekten alıkoymamış kendisini ki mental olarak da güçlü bir profesyonel olduğunu gösteriyor.8 sezonda yalnız bir kez sakatlık yaşamış o da sezon hazırlığı ve açılışını kaçırmasına neden olmuş ancak sahaya döndüğü ilk maçla birlikte hızla toparlanmayı da başarabilmiş bir isim.

Yıllardır FM oynuyorum Chelsea,ManU,Real gibi takımları aldığımda bile stoper ihtiyacım olduğu zamanlarda kendisini düşünmeden alır oynatırdım.Hatta bir serisinde Yobo'yu hep ManU satın alırdı oyunda.2006'da olabilir.

Yönetimi ve Aykut Kocaman'ı kutlamak gerekir.Bizlerin Bilicaaaa! diye haykırışlarımızı görmezden gelmediler ve bence çok doğru bir isimle o bölgeye takviye yaptılar.Ki Yobo stoper mevkii haricinde gerekli olduğunda sağ bek ve hatta defansif orta saha olarak da oynayabiliyor.Ne zaman takıma katılacağını bilmiyorum ancak milli takım arasında takıma uyum süreci de başlarsa kısa sürede takım savunmasına büyük katkı sağlayabileceğine inanıyorum.





NOT:Ah bir de Baroni'nin yerine birini bulaydınız.

2 yorum:

kuzen larry dedi ki...

peki bu kadar afrikalı sorun yaratmayacak mı? takımın iskeletini afrikalılardan oluşturmak bence mantıklı bir iş eğil. 2 senede bir lig oynanırken yapılan bir afrika kupası var!

MuL€ dedi ki...

İskeleti oluşturduklarına sanmıyorum.Yıllardır Brezilyalıların oluşturduğu bir oluşum var adına hegemonya bile dendi bunun.Bu oluşumun öyle takım huzurunu bozacak sıkıntı yarattığını hatırlamıyorum ben.Dia yetenekli ve genç bir isim kendini gösterme ihtiyacı da hissedeceği için takıma fayda sağlamak amacıyla oynar diye düşünüyorum keza Niang'ın tecrübesi,3 maçlık performansı ve taraftarı hedef alan açıklamaları ortada.Emin ol Yobo da Niang kadar tecrübeli bir isim ve takım içi disiplinde bir sıkıntı olacağını hiç düşünmüyorum.Afrika uluslar kupası yanlış bilmiyorsam bu yıl yurtdışında oynayan oyuncuları barındırmayacak.2012 yılındaki turnuvaya da 1.5 yıl var nerden baksak.O zamana kadar bunlar düşünülür gerekli alternatifler bulunur diye düşünüyorum.En azından son gün dahi olsa Bilica yerine Yobo gibi bir transferi yapan yönetimden beklenen bu olur.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...