Çarşamba, Haziran 2

Vederson/6+2+2

Son 3-4 senede takımdan farklı zamanlarda farklı özelliklere sahip pek çok Türk oyuncunun ayrıldığına şahit olduk.Neden bilmiyorum ama ben ne Tuncay'ın ne Aurelio'nun takımdan ayrılışlarına bukadar üzülmedim.Son yıllara bakıldığında etrafında en çok konuşulan isimlerdi bunlar.Tuncay'ın kalma isteği yoktu Aurelio da biraz da paragözlüğünden gitti.Sonuçta kaybeden onlar oldu ya orası ayrı.

Vederson tamam bir Carlos değil ama sol kanatta gerektiği zaman açık olarak da kullanılabilen zaman zaman dağa taşa da vursa çıkardığı sürpriz şutlarıyla(bkz.Lille maçı) tehdit oluşturabilen,kontra yaratacak toplar kaybettiğine ender şahit olduğunuz,görev verildiğinde elinden geleni sahaya yansıtmaya çalışan ve Uğur Boral'ın sakatlığından beri hep destekleyip savunduğum Santos ile beraber önlü arkalı oynamaları konusunda da iyi bir ikili oluşturan en önemlisi de türk statüsünde oynayan bir oyuncuydu.

Şunu sormak lazım.Tarihinde ilk kez şampiyonlar ligi oynayacak Bursaspor'un yaptığı bu hamle mi çok akıllıcadır yoksa Fenerbahçe'nin bu özelliklere sahip bir oyuncudan vazgeçip yerine para verip kuvvetle muhtemelen yabancı bir isim almayı göze alması mı saçmadır?

Bir kere bu transfer Bursaspor için ilaç niteliğindedir.Vederson çok değil 3 sene önce Şampiyonlar Ligi çeyrek finali ve yeterli sayıda Avrupa kupası yaşamış adam olarak tecrübesiyle de çok şey katacaktır.Fenerbahçe'de üstlendiği takım oyuncusu rolü Bursaspor'da geriden oyun kuran bir yapıya da bürünebilir.Üstelik yerli statüsünde oynayacak olması ve bedelsiz alınmış olması da cabası.

Fenerbahçe cephesinde oh kurtulduk diyen taraftarı anlayamıyorum.Tamam ben de çok kez çektiği yerden 40 derece açıyla yükselen ve tribünlerde son bulan şutlarına,rakibe giden ortalarına kızardım.Ama eminim hepimizim yüreğine hayran olduğu Gökhan Gönül'den daha üstündür orta isabeti konusunda.Haksız mıyım? Maçı izlerken kızdığım bu hatalarına,maç sonunda Türkçe bilmesine rağmen Portekizce röportaj vermesi ve adının Gökçek olması kadar kızmadım mesela.

Çünkü Vederson takım oyuncusudur.Çünkü Vederson gibisini 70milyonluk Türkiye'de bulamayacağımız için milli takıma alınması yönünde yaygaralar koparılmıştır.Alınmalıdır da.Vederson Çağlar Birinci'den,Üzülmez'den,Caner Erkin'den kalite olarak üstün bi adamdır.Hakan Balta'dan Cale'den İsmail Köybaşı'ndan çok da eksik yanı yoktur mesela.Tam bilmiyorum ama yıllık aldığı en fazla 1.5M $ dır.Şimdi yerine gelecek yabancıya verilecek bonservisin yanısıra en az 2M € para verir kulüp.Para var nasılsa.Ha Aykut Kocaman aylardır yaptığı bu transfer görüşmelerinden 19-20 yaşında yabancı bir sol bekle çıkarsa ozaman varmış bir bildikleri deriz orası da ayrı.

Son olarak 19-20 yaşındaki yabancı dedik ya 6+2+2 yabancı kuralı açıklandı bugün federasyon tarafından.Ben futbolu bildim bileli futbol federasyonunun aldığı en saçma kararlardan biridir bu.Tribünde oturtabilmek için fazladan 2 yabancı alabilirsin demiştir kulüplere.Yada 8 yabancı oynatalım diyen kulüplerin olmaz cevabı alması sonrası e ozaman +2 ver de oynatmadıklarımızı,gönderemediklerimizi kenarda oturtalım isteklerine sus payı gibi bir karar olmuştur.Kulüplerin %90'ının 10 yabancı haklarını da doldurmak pahasına saçma sapan transferlere imza atmalarına hazır olalım şimdiden.

2 yorum:

aysberg dedi ki...

kesinlikle kalması taraftarıydım ben de. çok iyi bir alternatifti. sol kanatta başımız sıkışınca onu hem bek de, hem açıkta kullanabilirdik.

sene içinde de çok söyledim. santosun önünde özerin yerine çok daha verimli olurdu. iyi veya kötü orta yapıyor en azından. gökhan gönül dışında takımda tek orta yapan oyuncuydu.

MuL€ dedi ki...

Orta konusunda Gökhan'dan daha isabetli yaptığına da eminim ben.Aynı şekilde kalmalıydı ama bugünkü İlhan Eker transferinden de anlaşılabileceği şekilde bizimkilerin(özellikle Aykut hocanın) takip ettiği çok adam varmış demek ki dedim kendi kendime..İnşallah iyi bi alternatif bulunur yerine..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...